alternatieve route
15 oktober 2010 - Normanton, Australië
Omdat de rivieren te vol zijn kunnen we niet via de noordelijke route naar het westen.
De zuidelijke route is echter ook mooi en een stuk gemakkelijker te rijden. Na een paar honderd km. doken we een vulkanisch nationaal park in en daar hebben we een sunset tour gemaakt met een gids. De zonsondergang was echt schitterend; we stonden boven op een hoge berg ervan te genieten met een glaasje bubbeltjeswijn en toastjes met kaas. Toen de zon onder was zijn we naar een grot gegaan die bevolkt was met duizenden vleermuizen. Spannend!! Je voelde ze langs je gezicht vliegen. We hebben daar ook een slang gezien: de nighttiger. Die leeft van vleermuizen zoals je wel kunt raden. Na de tour zijn we gaan eten. Op het menu stond vlees uit de regio: krokodil, emoe en kangoeroe! De krokodil smaakte heel apart en die andere twee zoals wild smaakt. Ze waren alledrie heel lekker.
Nu zijn we in Mount Isa en zoals de naam al doet vermoeden ligt het in de bergen: lekker koel en w.s. hebben we vannacht de slaapzak weer nodig
Het weer is heel afwisselend; gisteren en eergisteren was het bloedheet met warme nachten en vandaag is het heerlijk koel met een stevige wind.

ZO te lezen is het genieten geblazen.
Ga door, ga door.
Met volle teugen zelfs Gonny aan het Aussie-Huppelwater.
Groet Jacco.
doe je de zuidelijke route later nog eens?
of is dat voor een andere vakantie?
gr.Ank
Jullie moeten je zo wel echt vakantiegangers voelen. Hou dat vast dan is het lang genieten. Hier is het ondertussen koud. Vannacht was het zelfs nachtvorst, de ruiten van de auto waren vanmorgen al bevroren. Dit te weten is misschien de hitte makkelijker te verdragen Wij bibberen wel van de kou. Veel reisplezier