alternatieve route

15 oktober 2010 - Normanton, Australië


Omdat de rivieren te vol zijn kunnen we niet via de noordelijke route naar het westen.

De zuidelijke route is echter ook mooi en een stuk gemakkelijker te rijden. Na een paar honderd km. doken we een vulkanisch nationaal park in en daar hebben we een sunset tour gemaakt met een gids. De zonsondergang was echt schitterend; we stonden boven op een hoge berg ervan te genieten met een glaasje bubbeltjeswijn en toastjes met kaas. Toen de zon onder was zijn we naar een grot gegaan die bevolkt was met duizenden vleermuizen. Spannend!! Je voelde ze langs je gezicht vliegen. We hebben daar ook een slang gezien: de nighttiger. Die leeft van vleermuizen zoals je wel kunt raden. Na de tour zijn we gaan eten. Op het menu stond vlees uit de regio: krokodil, emoe en kangoeroe! De krokodil smaakte heel apart en die andere twee zoals wild smaakt. Ze waren alledrie heel lekker.

Nu zijn we in Mount Isa en zoals de naam al doet vermoeden ligt het in de bergen: lekker koel en w.s. hebben we vannacht de slaapzak weer nodig

Het weer is heel afwisselend; gisteren en eergisteren was het bloedheet met warme nachten en vandaag is het heerlijk koel met een stevige wind.

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

5 Reacties

  1. Hilde:
    15 oktober 2010
    Wat een mooie toer! Dat klinkt echt heel bijzonder.
  2. Jacco:
    15 oktober 2010
    Hallo tegenvoeters uit de familie,
    ZO te lezen is het genieten geblazen.
    Ga door, ga door.
    Met volle teugen zelfs Gonny aan het Aussie-Huppelwater.
    Groet Jacco.
  3. Lieneke en Maarten:
    15 oktober 2010
    jullie zeggen dat kangoeroe zo lekker was maar wij hebben het 'n keer gegeten in restaurantje naast action (bestaat nu niet meer) het stonk en het was niet te vreten. Dus nooit meer.
  4. Ank:
    15 oktober 2010
    volgens mij is dat een goede optie
    doe je de zuidelijke route later nog eens?
    of is dat voor een andere vakantie?
    gr.Ank
  5. toos:
    18 oktober 2010
    Hoi Gonny en Theo, Lijkt me mooi zo onverwacht een zonsondergang te zien zo hoog op de berg. Maar Gonny sinds nu dus ook aan het goddelijk, kostelijk vocht.
    Jullie moeten je zo wel echt vakantiegangers voelen. Hou dat vast dan is het lang genieten. Hier is het ondertussen koud. Vannacht was het zelfs nachtvorst, de ruiten van de auto waren vanmorgen al bevroren. Dit te weten is misschien de hitte makkelijker te verdragen Wij bibberen wel van de kou. Veel reisplezier