great barrier reef / finding nemo

5 oktober 2010 - Port Douglas, Australië

Na een periode van vijf dagen rust zijn we eindelijk door de jetlag heen.                                    

Tijd om met onze reis te beginnen. We zijn op zondag naar Port Douglas gereden om de dag daarna het Great Barrier Reef te bezoeken. Dat was echt fantastisch! Wat een schoonheid allemaal. Nemo van Sabine was er ook! Het is eindelijk ook een paar dagen droog gebleven en dat gaf ons de moed om de tocht naar het hoge noorden (Cape York) te starten. Volgens allerlei deskundigen moet het lukken voor het regenseizoen begint.

Vanmorgen dus het eerste traject gereden van ongeveer 100 km. Direct in het begin was er al een plaats waar we door een vrij brede rivier moesten rijden. Alle begin is moeilijk, maar bij de tweede rivier ging het echt perfect! Het geeft een enorme kick om door dat stromende water te rijden.

We zagen de eerste krokodil en de eerste kangoeroe. Er zullen er nog veel volgen.....

Foto’s

4 Reacties

  1. Bea:
    5 oktober 2010
    Hoi Theo en Gonny
    Sucses hoor met jullie reis,en Nemo ontmoet zeg.
    Het gaat jullie goed,geniet er maar lekker van.
    Knuffel.en de groetjes uit een warm Huissen.
  2. riekie:
    5 oktober 2010
    Hallo Theo en Gonny,wat goed door een brede rivier rijden,ja alle begin is moeilijk maar jullie samen redden dat wel.Groetjes uit Elst.
  3. Ank:
    5 oktober 2010
    zorg wel dat je na etenstijd van die krokodillen de rivier oversteekt haha
    kei goed zo door dat water te rijden
    tot de volgende mail
    veel liefs uit Bergen van Eef en Ank
  4. toos:
    6 oktober 2010
    Goed zo Theo, heb je de cursus terrein rijden niet voor niets gevolgd, en meteen oefenen.Lekker dat het goed ging dat geeft de burger moed.
    Jullie vergapen je nu al aan al het moois, hou dit vol dan is de vakantie een groot succes.
    Kusjes van Mari en Toos