cultuur en natuur
22 oktober 2010 - Jabiru, Australië
Het grote Kakadu National Parc is gedeeld eigendom van de Aboriginals. Ze tonen er hun cultuur in een prachtige natuur. Ze beheren er ook de natuur en zorgen er o.a. voor dat wegen gesloten worden op het moment dat het nodig is b.v. als er regen verwacht wordt.
We hebben er een paar hele mooie dingen gekocht en vervolgens hebben we genoten van de prachtige natuur. We zijn een hele dag het park ingegaan met een gids. Die bracht ons naar een paar geweldige watervallen. Daar hebben we heerlijk gezwommen na een afmattende wandeling in de hitte. Het was 37 graden en vochtig! De volgende dag hebben we een boottocht gemaakt door het moerasgebied van het park. Hier zagen we voor het eerst krokodillen van dichtbij en een fantastische verzameling grote en kleine vogels. Ijsvogeltjes in verschillende soorten, zee-arenden, ibissen, zwarte ooievaars en alweer kraanvogels. Wat heel bijzonder was: de Jezusvogel, zo genoemd omdat hij op water kan lopen. Er was ook heel hoog gras ( 2 meter hoog) en heel veel bloeiende lotusbloemen.
De lente is begonnen: er kwam een paartje zwarte ooievaars aanvliegen om een leegstaand nest te inspecteren.

Nou, dat doen wij op dit moment in Noorwegen. We hebben al weer heel wat mooie tochten gemaakt. En we hebben schitterend weer, volop zon en lekker vriesweer.
Zondag zit het hier weer op voor ons en gaan we terug naar Oslo, waar we 's middags richting Kiel vertrekken. Dus maandagmiddag zijn we weer thuis.
Voor ik naar Australië vertrek zal ik nog wel een keertje een berichtje achterlaten.
Groetjes, ook van Piet en Gert natuurlijk!
liefs en groetjes
pia en geert
van harte gefeliciteerd.Wat hebben jullie goed je mond kunnen houden. Maar wel heel leuk met zo'n vooruitzicht. Dat wordt in elk geval ook leuk thuiskomen al wil je daar vast nog niet aan denken.En ook het skype contact lukt goed met de kinderen en kleinkinderen, dat vond ik leuk om te horen.
Wat een vakantie, hoe warmer jullie het krijgen hoe koudeer het hier wordt. Het is al echt herftst met veel wind en bladval. Geeft hier ook mooie plaatjes. Heb ik meteen weer zin om een weekend uit te waaien ergens op het strand. Zo geniet ieder op zijn manier van de natuur. Groetjes en een kus van mari en toos
Groetjes, Theo en Dorita