de hitte ontvlucht

25 oktober 2010 - Alice Springs, Australië

Wij willen eerst uitleggen waarom we zo onregelmatig ons blog bijwerken.

Het land is ontzettend uitgestrekt met maar hier en daar een grote plaats, wat wij een dorp zouden noemen. In zo.n plaats is lang niet altijd internet binnen bereik voor ons en als er dan al internet toegang is, is die in het algemeen heel erg duur. Wij hebben hier bv. 7.50 euro betaald voor 1,5 uur.

Nu het reisnieuws. Nadat we die prachtige tours door het Kakadu park hadden gemaakt werd het zo ontzettend heet, dat we min of meer gevlucht zijn in onze airco 4WD naar het zuiden. Onderweg hebben voor de tweede keer overnacht in een airco kamer. (tot nu toe voldoet ons tentje prima). We hebben een paar dagen flink doorgereden. Onderweg genoten we van prachtige vergezichten en we raakten onder de indruk van de uitgestrektheid van het land. 

Nu zijn we in het hart van Australie in de woestijn: Alice Springs. Het is een vrij groot stadje met veel leuke winkeltjes met vooral Aboriginal kunst. Het is hier veel groener dan we verwacht hadden; er bloeien ook veel bloemen. Het resultaat van regen de afgelopen tijd. Het is nu 9 uur in de morgen en "slechts" 20 graden en bewolkt. Het voelt voor ons heeeeerlijk! Er zal weer regen gaan vallen vandaag, maar we gaan toch verder: het MCdonnel gebergte verkennen en dan naar de Uluru (de heilige rots van de Aboriginals). Voorlopig dus weer geen internet.

Foto’s

1 Reactie

  1. Ank:
    26 oktober 2010
    och wel of geen internet
    maakt niet uit dan horen we het toch gewoon wat later
    hoofdzaak is dat jullie genieten
    hier vriest het op dit moment
    t is natuurlijk ook al 0.30 uur
    tijd om naar bed te gaan
    groetjes vanuit een koud en donker Bergen
    liefs Eef en Ank