Fraser Island
17 december 2010 - Fraser Island, Australië
Om 7 uur stonden we op de bus te wachten, die ons naar Fraser Island zou brengen. Een uur later kwamen er meer mensen bij en wat bleek: we stonden er een uur te vroeg; nieuwe tijdzone!
Fraser Island is een langgerekt zandeiland met zo'n honderd meren, prachtige stranden en regenwoud. Eenmaal aangekomen werden we meteen het (regen)bos ingestuurd voor een wandeling naar Lake Wabby. Het is een meer met groen water ingeklemd tussen woestijn en regenwoud. Het water is er zo'n 25 graden en we hebben er heerlijk gezwommen tussen de catfish. Na de lunch wandelden we weer langs een mooi rustig kabbelend riviertje. De gids vertelde over bomen en planten. Bovendien over alles wat touristen willen horen: spinnen, slangen en dingo's.
Dag twee begonnen we met een echt engels ontbijt met alles erop en eraan. Met een volle maag liepen we nog even naar het strand (tevens snelweg!) en daar landde net een vliegtuigje. Een paar dingo's maakten zich snel uit de voeten. Over diezelfde snelweg reden we even later naar een bekend wrak van een oud cruiseschip om foto's te maken. Nog een half uur verder stuitten we op een uitstekende rots over de oceaan: Indian Head. Daar zijn we natuurlijk opgeklommen met als beloning: het mooiste uitzicht dat je je maar kunt wensen! Een blauwe oceaan met een grote baai en eilandinwaarts regenwoud met daar tussenin woestijn. In de baai zagen we van bovenaf heel veel haaien, pijlstaartroggen (roggie voor Nina) en zeeschildpadden spelevaren in het ondiepe water. Die haaien naderen het strand tot zo'n 5 tot 10 meter; geen wonder dat er niet wordt gezwommen of gesurft op de hoge golven. Indrukwekkend. We hadden daar wel de rest van de dag willen blijven, maar de gids had nog meer voor ons in petto.
Eli Creek, een ondiepe rivier, moest nog bedwongen worden. We waadden erdoorheen. Het water is heel helder en zo'n 20 graden, dus lekker koel aan je voeten. Boven ons palmen en vogels. Na de lunch hebben we ons de hele middag vermaakt bij een groot meer: Lake McKenzie. Heerlijk gezwommen en in het water liggen weken. We hebben onszelf en elkaar gescrubd met zijn zilverwitte zand. Alle eelt is weer onder onze voeten vandaan en we zien er zeker 10 jaar jonger uit!

'maar als dat helpt om er 10 jaar jonger uit te zien wil ik daar ook wel een keer naar toe om te scrubben
of je kunt natuurlijk zand opsturen of meenemen
geniet ze nog wij zitten in de witte sneeuw
wel mooi maar glad
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr