weer lopen
9 december 2010 - Katoomba-Wentworth Falls, Australië
Wij hadden in Australie geen exotische namen verwacht, maar in het hart van de Bleu Mountains ligt Katoomba (Aboriginalnaam voor glinsterend vallend water). Daar gingen we vanuit Sydney naartoe met het idee nog meer bergen te zien en daarmee bedoelen we: meer van hetzelfde. Na twee dagen rondwandelen hier moeten we toegeven dat het echt heel bijzonder is. Door het mooie weer (alweer!) konden we heel ver wegkijken en tijdens de twee lange wandelingen door het regenwoud zagen we o.a. een slang die op zijn gemak ons pad kruiste. Elke avond gingen we naar een uitzichtpunt waar bij donker een waterval en drie rotsen (three sisters) verlicht worden en dat geeft een sprookjesachtig beeld.
De meeste mensen die Gonny een beetje kennen zullen zich afvragen of ook zij die lange wandelingen maakt. Jazeker! Geef haar regenwoud en ze loopt uren zonder klagen.

wij in de kou
had net de stoep schoon en begint het alweer te sneeuwen
geef mij maar zon enne wandel ze maar lekker en ga slangen maar uit de weg brrrrrrrrrrrrrrrr
Zijn jullie ook bij het Heritage Centre in Blackheath geweest? Daar vindt je ook veel van de Aboriginal cultuur en kunst.
We zien uit naar jullie volgende bericht! Groetjes van alle Mazenburgers.
dat ik zo laat reageer, komt omdat Niels telkens vergat om jouw reissite naar mij te mailen. En door de drukte van de laatste tijd kwam het er ook niet van te reageren.
Dit is trouwens mijn laatste werkdag van het jaar. Ik ga volgende week (1 week) met mijn vrouw, dochter en een vriendin van haar naar Zweden.
Nog een hele fijne tijd gewenst daar in "down under"
En tot 3 januari ?
Groetjes Jan Renders
hier is het koud en veel sneeuw. vannacht weer 10 cm erbij. geniet zo veel mogelijk nog van het mooie weer.
groetjes pia en geert