weer lopen

9 december 2010 - Katoomba-Wentworth Falls, Australië


Wij hadden in Australie geen exotische namen verwacht, maar in het hart van de Bleu Mountains ligt Katoomba (Aboriginalnaam voor glinsterend vallend water). Daar gingen we vanuit Sydney naartoe met het idee nog meer bergen te zien en daarmee bedoelen we: meer van hetzelfde. Na twee dagen rondwandelen hier moeten we toegeven dat het echt heel bijzonder is. Door het mooie weer (alweer!) konden we heel ver wegkijken en tijdens de twee lange wandelingen door het regenwoud zagen we o.a. een slang die op zijn gemak ons pad kruiste. Elke avond gingen we naar een uitzichtpunt waar bij donker een waterval en drie rotsen (three sisters) verlicht worden en dat geeft een sprookjesachtig beeld.

De meeste mensen die Gonny een beetje kennen zullen zich afvragen of ook zij die lange wandelingen maakt. Jazeker! Geef haar regenwoud en ze loopt uren zonder klagen.

5 Reacties

  1. Ank:
    9 december 2010
    ja jullie in de warmte heerlijk
    wij in de kou
    had net de stoep schoon en begint het alweer te sneeuwen
    geef mij maar zon enne wandel ze maar lekker en ga slangen maar uit de weg brrrrrrrrrrrrrrrr
  2. Wilmie:
    9 december 2010
    Gelukkig hebben wij geen slangen gezien! Maar mooi is het daar wel. Wel een apart stadje, Katoomba. Wij waren in het Best Western Alpine Motor Inn aan de rand van dit stadje en we hebben héérlijk gegeten bij Maggie & Al's Restaurant. Dit restaurant lag om de hoek bij het Motor Inn. Al heeft nog foto's van ons gemaakt in zijn restaurant. Voor we naar buiten gingen hebben we ook nog even met Maggie gesproken. Dus mocht je er komen, dan doe hun maar de groeten.
    Zijn jullie ook bij het Heritage Centre in Blackheath geweest? Daar vindt je ook veel van de Aboriginal cultuur en kunst.
    We zien uit naar jullie volgende bericht! Groetjes van alle Mazenburgers.
  3. Jan Renders:
    10 december 2010
    hoi Theo en echtgenote,
    dat ik zo laat reageer, komt omdat Niels telkens vergat om jouw reissite naar mij te mailen. En door de drukte van de laatste tijd kwam het er ook niet van te reageren.
    Dit is trouwens mijn laatste werkdag van het jaar. Ik ga volgende week (1 week) met mijn vrouw, dochter en een vriendin van haar naar Zweden.
    Nog een hele fijne tijd gewenst daar in "down under"
    En tot 3 januari ?

    Groetjes Jan Renders
  4. Jo en Piet:
    10 december 2010
    Hallo Gonny en Theo. Wat een belevenis die reis van jullie. Jammer van je dagboek. Geniet lekker van alles wat je daar ziet. Het lopen leer je daar wel Groetjes Jo en Piet
  5. pia en geert:
    19 december 2010
    hallo viseetjes. ons advies blijven!!!!!!!!
    hier is het koud en veel sneeuw. vannacht weer 10 cm erbij. geniet zo veel mogelijk nog van het mooie weer.
    groetjes pia en geert