historisch hotel

10 november 2010 - Warrnambool, Australië


Al is Australie nog niet zo lang door westerse mensen bevolkt (behalve de Aboriginals), toch zie je hier vrij veel historie. Elk dorpje of stad heeft wel een historisch hotel en de meeste zijn gewoon in bedrijf. We hebben pas gelogeerd in hotel Victoria, gebouwd in 1862. De kamer was groot en de open haard zat er nog in compleet met grote schouw. Er was maar een stopcontact en de wc was aan het einde van de gang evenals een heel diep bad met oude kranen en grote waterleidingen, die over de muur liepen. Toen we in bed lagen voelden we de springveren in het matras en we waren blij dat we maar voor een nacht geboekt hadden. Maar oh wat een verrassing: we sliepen heerlijk en de volgende morgen hebben we meteen een nacht bijgeboekt! Dat kwam om meerdere redenen goed uit, want we moesten een dagje wachten op de verse kreeft, die nog gevangen moest worden. Bovendien was de kust ontzettend mooi en had ook nog een kleine kolonie pinguins.

We zullen zeker nog wel een keer in zo'n oud hotel logeren, misschien al snel want het wordt koud dit weekend!

Foto’s

5 Reacties

  1. Jo en Piet:
    13 november 2010
    wij vinden het heel leuk dat we jullie reis op internet kunnen volgen. Geniet er van en heel veel plezier !! Groetjes, Jo en Piet
  2. Wilmie:
    13 november 2010
    Hallo, hier ben ik weer! Donderdagmorgen weer thuis na een lange vlucht, maar het is allemaal goed gegaan! Wat een land en dan heb ik alleen maar iets van New South Wales gezien, prachtig! Ook de dolfijnen en de walvissen (klein en groot) waren een verrassing! Vanuit Nelson Bay konden we mee om deze dieren te bewonderen en er waren er veel, heel veel!
    Maar jullie vermaken je nog steeds, dat lees ik wel. Nou, Tasmanie moet ook erg mooi zijn. Dus genieten jullie nog maar fijn verder.
    Groetjes van allemaal hier en tot een volgend berichtje!
  3. pia en geert:
    14 november 2010
    warrnambool is ons bekend.wij zijn vanaf mt.gabier en hamilton via w. naar geelong gereden. veel plezier in tasmanie
    pia en geert groetjes
  4. antoinette en theo:
    14 november 2010
    het is leuk om jullie mailtjes te lezen, en zo te zien vermaken jullie je nog prima.
    hier regent het al dagen en beginnen sommige rivieren weer buiten hun oevers te lopen. we wensen jullie nog heel veel vakantieplezier. groetjes uit een nat nederland.
  5. toos:
    15 november 2010
    lieve Gonny en Theo,
    heel erg bedankt voor de leuke e-card, het was een aangename verrassing en ik heb hem uitgeprint en bij de andere kaarten uitgestald.
    Ik lees dat jullie je prima vermaken en veel indrukken opdoen, des te fijner om even "wat rust"in te bouwen alvorens op Tasmanie weer nieuwe indrukken op te doen.
    En watlijkt het me lekker dat weer bij jullie. Hier is het al tamelijk aan het af koelen en het water(je weet wel in ons kikkerland) komt van boven naar beneden en van beneden naar boven. Het waterpeil in de rivieren wil ook weer aardig stijgen
    Je merkt wel dat de verschillen weer extreem zijn als je hier vergelijkt met down under.
    Heel veel indrukken en plezier gewenst op tasmanie en een dikke kus van Toos en Mari