historisch hotel
10 november 2010 - Warrnambool, Australië
Al is Australie nog niet zo lang door westerse mensen bevolkt (behalve de Aboriginals), toch zie je hier vrij veel historie. Elk dorpje of stad heeft wel een historisch hotel en de meeste zijn gewoon in bedrijf. We hebben pas gelogeerd in hotel Victoria, gebouwd in 1862. De kamer was groot en de open haard zat er nog in compleet met grote schouw. Er was maar een stopcontact en de wc was aan het einde van de gang evenals een heel diep bad met oude kranen en grote waterleidingen, die over de muur liepen. Toen we in bed lagen voelden we de springveren in het matras en we waren blij dat we maar voor een nacht geboekt hadden. Maar oh wat een verrassing: we sliepen heerlijk en de volgende morgen hebben we meteen een nacht bijgeboekt! Dat kwam om meerdere redenen goed uit, want we moesten een dagje wachten op de verse kreeft, die nog gevangen moest worden. Bovendien was de kust ontzettend mooi en had ook nog een kleine kolonie pinguins.
We zullen zeker nog wel een keer in zo'n oud hotel logeren, misschien al snel want het wordt koud dit weekend!

Maar jullie vermaken je nog steeds, dat lees ik wel. Nou, Tasmanie moet ook erg mooi zijn. Dus genieten jullie nog maar fijn verder.
Groetjes van allemaal hier en tot een volgend berichtje!
pia en geert groetjes
hier regent het al dagen en beginnen sommige rivieren weer buiten hun oevers te lopen. we wensen jullie nog heel veel vakantieplezier. groetjes uit een nat nederland.
heel erg bedankt voor de leuke e-card, het was een aangename verrassing en ik heb hem uitgeprint en bij de andere kaarten uitgestald.
Ik lees dat jullie je prima vermaken en veel indrukken opdoen, des te fijner om even "wat rust"in te bouwen alvorens op Tasmanie weer nieuwe indrukken op te doen.
En watlijkt het me lekker dat weer bij jullie. Hier is het al tamelijk aan het af koelen en het water(je weet wel in ons kikkerland) komt van boven naar beneden en van beneden naar boven. Het waterpeil in de rivieren wil ook weer aardig stijgen
Je merkt wel dat de verschillen weer extreem zijn als je hier vergelijkt met down under.
Heel veel indrukken en plezier gewenst op tasmanie en een dikke kus van Toos en Mari