great ocean road

15 november 2010 - Apollo Bay, Australië


Nadat we op 11 november onze boodschappen gedaan hebben bij de ALDI (!) zijn we begonnen aan de Great Ocean Road. Zoals de naam al zegt: het was onvoorstelbaar spectaculair! Het hielp natuurlijk mee dat de zon weer tevoorschijn kwam. We raakten heel erg onder de indruk van al die fantastische "doorkijkjes" en grillige rotsen. De oceaan rolde steeds op een andere manier op de rotsen, wat soms een geluid gaf alsof het onweerde. Daarbij verkleurde het water van groen, naar blauw, naar spierwit.

Na zo'n honder kilometer reden we de bergen in met tropisch regenwoud, maar soms ook lieflijke heuvels en glooiende dalen.  Hier zagen we van die mooie donkerblauwe kakatoe's met felrode vlekken. Toen we weer bij de kust aankwamen vonden we een camping pal aan de oceaan in Apollo Bay. Omdat het regenachtig en koud zou worden hebben we daar een knus huisje geboekt voor de rest van onze tijd op het vasteland. In dat huisje hebben we uitzicht op de oceaan en we horen dag en nacht het gebulder van de golven. Dit voelt als een ongekende weelde en hier rusten we uit van die lange tocht in een jeep. Tegelijkertijd laden we ons op voor het volgende hoofdstuk van onze reis: Tasmanie.

Toch kunnen we het trekken niet laten, want vandaag hebben we die Great Ocean Road nogmaals gereden. We zullen ook nog naar een grote stad moeten om de auto schoon te maken. Bovendien willen we onze kampeerspullen hier achterlaten, liefst bij het Leger des Heils. We hebben hiervoor al een leuke route in gedachten.....

Foto’s

6 Reacties

  1. Wilmie:
    15 november 2010
    Oh, prachtig die kust, de zee en de rotsen en de branding!
    Genieten is dat en zo te lezen doen jullie dat gelukkig ook. Je kunt er maar geen genoeg van krijgen, hè?
    Van de kakatoes hebben wij ook zo genoten en ze zijn dan ook ineens met tientallen bij je in de buurt. Geweldig allemaal!
    Veel plezier nog verder en we zien uit naar jullie volgende bericht.
    Groetjes van alle Mazenburgers!
  2. Jo en Piet:
    15 november 2010
    hallo gonny en theo als ik jullie mailtje lees kan ik gewoon voelen hoe jullie genieten heerlijk. het is er prachtig veel plezier groetjes jo en piet seuren
  3. Lieneke en Maarten:
    19 november 2010
    BEKIJK EERST EVEN JE E-MAIL (bijlage)
    even iets anders gisteren zijn ze begonnen met 'n enorme waterput te graven. hiervan heb ik jammer genoeg geen foto's gemaakt.
  4. Harrie:
    20 november 2010
    Hallo Gonny en Theo,

    jullie gaan lekker naar Tasmanie en ik ben hierdoor geinspireerd om maar weer eend te luisteren naar de Able Tasmans, ze komen weliswaar niet uit tasmanie, maar New Zeeland.
    Maar beide hebben een band met onze landgenoot Abel Tasman.

    Veel plezier op het eiland.

    groetjes,
    Harrie
  5. Jo en Piet:
    21 november 2010
    Hallo Gonny en Theo.Ja kerstlietjes zingen in een korte broek zal vreemd zijn Alles goed?Hier wel Lieke geniet van de Sinterklaas tijd is leuk Veel plezier op het eiland. geniet er van.liefs van Jo en Piet. Heijen
  6. j.ariaens.:
    9 december 2010
    Hallo Globetrotters.


    Geniet nog maar hier is het WINTER hoor.
    Wat een mooie reis,Wij herkennen dat alles.
    Goede reis verder en PRETTIGE KERSTDAGEN aleid/joop




    Hallo Globetrotters.
    Geniet van de ZON,wand hier is het WINT