Tasmanie

25 november 2010 - Hobart, Australië


Zondagavond zijn we aangekomen in de hoofdstad van Tasmanie. We klommem hoge trappen op naar ons hotel met onze zware koffers. Hier voelden we ons even heel oud. Na een heerlijke nachtrust gingen we dezelfde weg terug naar het vliegveld om daar onze camper op te halen en daar gingen we weer!

Het was prachtig weer die maandag en dinsdag zelfs nog warmer: 33 graden!

We gingen naar het uiterste zuidoosten naar Port Arthur waar de eerste Engelse gevangenen werden opgesloten vanaf 1820. De gidsen vertelden prachtige verhalen over gevangenen en wat ze uitgevreten hadden. Een jongen van 14 had destijds een zakdoek gestolen en moest daarvoor 7 jaar brommen. Het regime in die tijd was gelukkig vooruitstrevend en die 7 jaar werden daarom in totale isolatie doorgebracht (voordien zaten ze met 50 man in een cel!)

Toen was het ook meteen afgelopen met het mooie weer ( het lijkt hier Nederland wel). Sinds gisteren is het hier dus gewoon weer fris en regenachtig. Het slapen in de camper bevalt erg goed; we hebben het niet koud en we worden niet nat.

De verhalen over onze mooie wandelingen door het regenwoud komen de volgende keer aan bod. Tot een volgende keer!

6 Reacties

  1. riekie:
    25 november 2010
    Wat prachtig die verhalen,geniet er maar goed van.Je zus en schoonzus.Groetjes.
  2. Wilmie:
    25 november 2010
    Het is alweer even geleden, maar we zijn toch nog steeds nieuwsgierig hoe het jullie daar, zover weg, vergaat! Bijna elke dag wordt er wel eens gevraagd: al een nieuw bericht van Gonny en Theo? Dus, we vergeten jullie niet en volgen jullie reis heel graag!
    Nog veel plezier en goed genieten, hè!!!!
  3. antoinette en theo:
    25 november 2010
    hallo camperaars
    geniet er nog maar van want hollands weer is weer sneeuw en vriezen net als vorig jaar om deze tijd,dus af en toe meer als 30 graden is dan heerlijk.
    geneit er dus maar van en we kijken weer uit naar jullie mailtjes
  4. toos:
    25 november 2010
    Hallo Gonny en Theo ( die tasmaniers)
    Weer een nieuwe fase van de reis. Spannend!!!
    Maar volgens mij moet je niet te vaak zeggen dat het weer te heet is, want dan wordt het vanzelf kouder. Heb je dadelijk toch nog een koude kerst.
    Maar hier bereiden we ons eerst voor op sinterklaas, misschien weten jullie het nog als buitenlanders, dat is een traditioneel hollands feest waarbij cadeautjes,gedichtjes,surprises en warme chocolademelk hoogtij vieren.
    Vandaag is hier de eerste sneeuw gevallen.
    We reden vanmiddag door Nijmegen en op de Energieweg was het droog en op de Marialaan had het volop gesneeuwd. Dat is toch echt wat anders dan die 30 graden bij jullie. Geniet er maar van zolang het kan want de kou krijg je hier straks genoeg
    Nog veel reisplezier met mooi weer
    Groetjes en een dikke pakkerd van Mari en Toos.
    P.S. ik begin jullie te missen
  5. Frans en Ella:
    26 november 2010
    Hallo Theo en Gonny,

    Geweldig om jullie verhalen te lezen en foto's te zien. Er is daar "down under" heel wat te beleven. We wensen jullie nog veel reisplezier!
    Lieve groetjes van Frans en Ella
  6. Jo en Piet:
    5 december 2010
    Hallo Gonny en Theo Leuk om het allemaal te volgen van zover Een heel geklim daar maar jullie zijn nog jong. Fijn dat jullie er zo van genieten dat neemt niemand jullie meer af. Veel plezier gewenst. De spierballen van jullie zien we nog wel een keer. Groetjes Liefs. Jo en Piet Heijen