koelte
30 oktober 2010 - Coober Pedy, Australië
Gisteren zijn we naar het zuiden gereden en in een stadje beland waar heel veel opaal gevonden wordt: Coober Pedy. Het is hier normaal gesproken woestijnklimaat met temperaturen tot 50 graden. Daarom zijn veel huizen en hotels en winkels gebouwd in uitgegraven grotten, waar de temperatuur dag en nacht rond 25 graden is. Dat geeft een hele aparte sfeer.
We blijven hier tot dinsdag om uit te rusten van al dat trekken van camping naar camping en we zitten dan ook weer in een klein huisje op een camping. De airco hebben we hier niet nodig want het is maar 18 graden overdag en dat blijft voorlopig ook zo. Deze temperatuur komt ons bekend voor.
Er zijn hier veel wandelmogelijkheden en excursies, dus we zullen ons niet vervelen.

dan is het niet zo zweten
hier is het nu rond de 16 gr
dus valt wel mee
wel winderig
gr en tot horens
Ank