pech onderweg
6 december 2010 - Sydney, Australië
Na een voorspoedige vlucht op Sinterklaasmorgen hebben we een iets grotere camper opgehaald. We zijn door een heel ingewikkeld stelsel van tunnels dwars door Sydney gereden (zonder Tomtom!) naar een camping, die in de buurt staat van een metrostation. Eerst weer naar een supermarkt gereden voor een nieuwe voorraad proviand. Aan het eind van deze dag misten we mijn dagboek en na lang zoeken moesten we toegeven dat het ergens uit de camper moet zijn gevallen. WEG!! Toen we nog eens wilden zoeken bleek dat de douchekraan opengestaan had en flink wat spullen was doorweekt geraakt: dweilen dus! Nadat we even stevig gebaald hadden realiseerden we ons dat het allemaal niet zo erg is als het lijkt! We blijven toch geluksvogels!
Vanmorgen dus met de metro naar Sydney. Daar hebben we een rondvaart door de haven gemaakt en genoten van de schitterende beelden van gebouwen, schepen en zeilbootjes. Door dat mooie uitzicht op het operagebouw raakten we nieuwsgierig naar de details van het gebouw en zo gingen we dus voor de rondleiding naar binnen. Op verschillende podia werd gerepeteerd door de artiesten en daar hebben we ook van kunnen genieten. De gids vertelde over de architect en hoe het ontwerp tot stand kwam. Na 14 jaar bouwen ontstond er een conflict tussen de regering en de architect en de laatste nam ontslag. Gelukkig weten we nu dat het toch voltooid is en wel door de financiele bijdrage van de verschillende Australische loterijen. Het was heel bijzonder om de details te kunnen bekijken.
We wilden daarna nog naar het Queen Victoria Building, een oud marktgebouw dat heel mooi gerestaureerd is. We stapten daarvoor in de bus en wat dacht je: de kerstman zelf zat achter het stuur! Het is echt waar: hij woont in Australie waar het lekker warm is! In de centrale ingang van het Queen Victoria Building stond een gigantische kerstboom van wel 20 meter hoog versierd met allemaal blingbling van Swarovski. Heel mooi. Boven de kerstboom was een koepel van gebrandschilderd glas en het gebouw was erg mooi en rijk gerestaureerd. Natuurlijk helemaal vol met leuke winkeltjes. Mooi om naar te kijken voor ons Nederlanders.
Omdat wij van het platteland zijn vinden we twee dagen in de stad erg vermoeiend. Daarom hebben we besloten om morgenvroeg hier weg te gaan in de richting van de Blue Mountains.

wat je kunt doen is gewoon het knopje omzetten dat het water afgeloten is tijdens het rijden
doen we nu voortaan altijd ja door schade en schande wordt men wijzer
nog heel veel plezier en geniet