Start derde fase van de reis
3 december 2010
Omdat we lekker veel tijd hebben in Tasmanie zijn we ook naar het kustgebied ten zuiden van Hobart gereden. Hier komen maar heel weinig touristen en dat was te merken.
De route langs de kust was adembenemend (zie de laatste foto). Helemaal aan het einde van het land ligt Southport en daar zijn een paar mooie bezienswaardigheden. Eentje daarvan is een heel oude trein, die in een ver verleden Limesteen uit de bergen vervoerde naar de kust. Deze trein loopt er nog steeds en bracht ons naar een ongerept natuurgebied en baaien. Omdat wij de enige passagiers waren kregen we een prive rondleiding van de machinist met een heel interessant verhaal over de man die de rails aanlegde (een ex-gevangene natuurlijk) en hoe hij een gezin stichtte rond 1840. Hij vertelde het verhaal bij de graven van hem en zijn kinderen en kleinkinderen. 's Avonds op de camping waren wij alweer de enigen en het was er zo ONTZETTEND STIL! WAUW!
Wij maken ons nu op voor ons vertrek van Tasmanie op zondagmorgen aanstaande. Eerst nog even ons campertje fatsoeneren en dan vliegen we naar Sydney. Hier begint ons laatste stuk van de reis: in een vrij grote camper rijden we naar het noorden.
We laten dan weer van ons horen.

vooral die stilte lijkt me heel mooi
dat kom je bijna nergens meer tegen
geniet ervan dan zullen wij de pepernoten wel opeten
liefs uit Bergen van Eef en Ank
Gaan jullie vanuit Sydney rechtstreeks naar het noorden of nemen jullie ook nog een kijkje in o.a. de Blue Mountains? Jammer om dat te missen! En de kusten onder en boven Sydney vond ik ook zo prachtig!
Maar gelukkig kunnen we jullie goed volgen en lezen hoe jullie het allemaal ervaren en ervan genieten.
Groetjes weer van ons allemaal en tot een volgende keer. Goede vlucht voor zondag!